Såg nedanstående reklamfilm på TV häromdagen och den får en verkligen att tänka på inbyggda och dolda fördomar man har. Kan villigt erkänna att jag inte väntade den twisten i slutet, men jag gillar den. Björn Borg tar ett grepp om kärleken. Vad de vill med reklamen är i och för sig oklart men jag tycker den är jävligt smart.
Bra reklam blir allt vanligare i TV men det är fortfarande mest ren skit från pokerbolag och tvättmedelstillverkare och ICA-reklamen har man ju tröttnat på för länge sedan. När kommer en lika klockren tjänst som Spotify för TV-sändningar? Joost har ju funnits ett tag och jag har testat det men inte fastnat för det och dessutom befinner de sig nog i en rätt så brant utförsbacke.
1 kommentar
Visst är filmen både snygg och smart, men det är lite kul att den från början inte är gjord för Björn Borg utan för Absolut.
http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=202608